Olen nyt siis täysin hurahtanut kynsiin (tälläkin hetkellä kynsissä märkä lakka..). Ennen en ole niin kynsistäni pitänyt ja minusta minulla on siihen aivan ymmärrettävä syy. Minun oikean käden etusormen kynsi ei ole täysin niin kuin normaalit kynnet. Se on ns. torvikynsi. Ikinä se ei ole torveltä näyttänyt, mutta se onkin lääkäreiden antama nimi  kynnelleni.
Kynsi on ollut minulle aina todella arka paikka (ainut asia mistä en todella ole ruumiissani pitänyt) ja muutkin kuin minä sitä ällöksyvät. Ala-aste-ikäisenä häpesin sitä eniten ja opinkin pitämään keskisormeani sopivasti kynnen päällä AINA, niin ettei sitä näy. Minä jopa kirjoitan niin, ettei sitä näy ja siitä ovatkin monet oppettajatkin ala-asteella jostakin syystä valittaneet..miksiköhän edes?
Kynsi on siis ulkomuodoltaan lyhyt ja korkea. Nyt kumminkin halusin helpottaa mieltäni ja tehdä siitä normaalimman. Viilasin sen siis aivan kasaan, (joka oli hankalaa, koska iho on noussut kynnen siään ja tulee helposti verta) ja pistin teko kynnen päälle. TADAA !!

tekodg9.png
Tässä siis näette tämän torvikynteni ennen, seuraavassa valmistus välineet ja viimeisessä lopputuloksen. Olen siihen siis kovin tyytyväinen! (kuva kulma on ehkä vähän turhan huono..)


Tämän jälkeen vielä lakkasin kynnen, ja se näytti aivan ihkaoikealta kyneltä, olen onnellinen ! :)

helythg8.png
Kaiken kukkuraksi ostin vielä tälläisiä kivoja koristeitä kynsiini, ja tässä tulokset. (vähän on kynsilakka siistimättä vielä joo..) :D


Koska nättejen helyjen mukana tuli rumiakin helyjä, hyödynsin ne tekemällä rakkaalleni pienen pedikyyrin. :D

kynnet017hh7.jpg
tittididiii, kivat karvavarpaat !